De 45 hypermarkten en 39 geïntegreerde Carrefour Markets bereiken een nieuwe mijlpaal in de digitale interactiviteit met hun klanten.

Brussel,  03 oktober 2016 – HighCo Shelf Service, Belgische marktleider op het gebied van retailmarketing, is het brein achter de innovatieve digitale communicatieoplossing die voortaan in alle Carrefours van het land (behalve franchisewinkels) zal worden gebruikt. Vanaf deze herfst worden de 45 hypermarkten en 39 Carrefour Markets van de grootwarenhuisketen uitgerust met 129 digitale kiosken (2 in de hypers en 1 in elke Market). Sommige Carrefour-hypermarkten werden onlangs al voorzien van deze nieuwe snufjes, die nu ter beschikking staan van de klanten.

De digitale kiosken (of interactieve terminals) bevinden zich vlak aan de ingang van de winkels en springen meteen in het oog. Elke kiosk bestaat uit twee onderdelen en bekleedt een strategische positie met als doel de aandacht van de volledige bezoekersstroom te trekken.

Op het bovenste gedeelte bevindt zich een groot 55-inch hd-scherm dat reclameboodschappen en promoties weergeeft, die gegarandeerd een impact zullen hebben. Het is namelijk zo dat 76% van alle aankoopbeslissingen in de winkel zelf worden genomen. Dit scherm biedt alle merken een reclamekanaal van hoge kwaliteit, net voor de klant tussen de rekken stapt.

Kortingsbonnen aan uw vingertoppen

Het onderste gedeelte is de interactieve terminal zelf. Deze bestaat uit een 32-inch touchscreen dat de klanten een reeks nieuwe diensten met toegevoegde waarde biedt. Zo kunt u er (gepersonaliseerde) kortingsbonnen of getrouwheidscheques afdrukken (bij Carrefour hebt u recht op een bonuscheque van 5 euro als u 500 punten verzamelt), het winkelplan raadplegen om een bepaalde productcategorie terug te vinden, een feedbackformulier invullen om opmerkingen of suggesties direct door te geven aan de winkelmanager en nog veel meer.

“De digitale kiosk is een uiterst intuïtief hulpmiddel, dat door iedereen kan worden gebruikt. Hij heeft niet enkel een verzorgd ontwerp en bestaat uit kwaliteitsmaterialen, maar heeft daarnaast als doel het leven van de klant echt gemakkelijker te maken door hem of haar zelf toegang te verlenen tot een aantal diensten en voordelen voordat hij of zij de winkel binnenstapt,” verklaart Sébastien Lemmens, Business Development Manager bij HighCo Shelf Service. Dankzij de optimale ergonomie van het interactieve scherm duurt het elke koopjesjager niet langer dan 1 of 2 minuten om zijn of haar getrouwheidscheque te innen of kortingsbon af te drukken.

Wij zijn bijzonder verheugd dat Carrefour ons heeft uitgekozen als partner om dit systeem op nationaal niveau in te zetten. Op die manier positioneert Carrefour zich als voorloper op het gebied van interactiviteit met de klant in het verkooppunt zelf en tonen zij aan dat digitale communicatie nieuwe diensten kan genereren en tegelijk zowel de klanten als het personeel een hoop tijd kan besparen”, besluit Lemmens.

 

Over HighCo Shelf Service

Shelf Service beschikt over een personeelsbestand van bijna 200 medewerkers in Asse en is al 25 jaar lang de Belgische marktleider op het gebied van ‘instore marketing’. Het bedrijf is gespecialiseerd in communicatie en promotie in het verkooppunt zelf. De laatste jaren richtte de firma zich vooral op de ontwikkeling van zijn aanbod digitale communicatieoplossingen. Shelf Service maakt deel uit van de internationale groep HighCo, een wereldwijde referentie op het gebied van retailmarketing.

 

Perscontact

Sébastien Lemmens, Business Development Manager HighCo Shelf Service

Tel.: 02 467.40.35

E-mail: sebastien.lemmens@highco.be